شهردار گناباد گفت: از مجموع هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت شهری گناباد ۲۰ درصد، معادل ۳۴۰ هکتار را بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تشکیل می‌دهد که امسال در قالب ۱۴ محله تحت پوشش طرح بازآفرینی شهری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۳۱
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خرسان رضوی از گناباد، مهران حسین‌زاده اظهار کرد: در راستای طرح بازآفرینی و برای جلب مشارکت مردم در بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، سیاست‌ها و رویکردهای تشویقی اعمال می‌شود که از جمله آنها می‌توان به تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و همکاری در تغییر کاربری ساختمان‌ها اشاره کرد.

 وی تصریح کرد: در بافت فرسوده به مالکان ساختمان‌ها علاوه بر تخفیفات پروانه ساختمانی یک‌طبقه تراکم تشویقی داده می‌شود و باهدف سرعت بخشی در اجرای این طرح کمیسیون توافقات بازآفرینی شهری هر هفته در شهرداری گناباد برگزار می‌شود.

 شهردار گناباد با اشاره به این که طرح همیار بازآفرینی شهری به‌صورت نمونه و برای نخستین‌بار در سطح کشور در آینده نزدیک در این شهر اجرا می‌شود افزود: در این راستا همیاران به‌عنوان نماینده مالکان بناهایی که در طرح بازآفرینی قرار گرفته‌اند پیگیر بهسازی بناها و اجرای طرح هستند.

 حسین‌زاده بیان کرد: جلب مشارکت مردم در بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری رویکرد مهم اجرای طرح بازآفرینی شهری در گناباد به شمار می‌رود.

 وی ادامه داد: ۱۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر عمومی مناطق تحت پوشش بازآفرینی شهری گناباد طی یک سال گذشته جذب شد.

 بازآفرینی شهری به‌عنوان یک واژه عام مفاهیم دیگری نظیر "بهسازی، نوسازی، بازسازی، توانمندسازی و روان بخشی" شهری را در بر می‌گیرد و به مفهوم احیا، تجدید حیات و نوزایی شهری و به‌عبارت‌دیگر زنده شدن شهر است.

 در بازآفرینی شهری، توسعه شهری به مفهوم رشد کمی عناصر کالبدی شهر برای اسکان جمعیت و ارتقای کیفیت زندگی، در قالب طرح‌های توسعه شهری رخ خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها